Building Thought Leadership through Content Curation


This slide Presentation given at WebCom Montreal, November 16, 2011 by Corinne Weisgerber.  I really liked her presentation, I’m sure you will too. Here’s what caught my attention: She quotes from Robert Scoble, and I think he really captured the essence of a good curator. « A curator is an information chemist . He or she mixes atoms together in a way to build an information molecule then adds value to that molecule »  A few essential takeaways: *Identify your niche*Find content sources*Aggregate what you observe*Contextualize – *(there are many ways to add context – you point out patterns, trends, pull out a few points that gives your readers the gist of what the article is about. Anything that helps others to find meaning and utilize the information in their business is what is important).
 Curated by Jan Gordon covering « Content Curation, Social Media & Beyond »
 See full slideshow here [http://slidesha.re/sW85V6]
Via www.slideshare.net

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s